Service waar je blij van wordt!
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09:30 tot 12:30 uur en van 13:00 tot 16:00 uur. Je kunt ons ook een e-mail sturen met een terugbelverzoek naar service@ce-dynamics.nl, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.
Vraag & antwoord
Deze vragen worden vaak aan onze collega's van de klantenservice gesteld. We hebben de vragen per categorie ingedeeld om het overzichtelijk te houden. Mocht jouw vraag hier toch niet tussen staan, dan kun je ons altijd even bellen of jouw vraag per e-mail sturen.
De 5 meest gestelde vragen
De voorschotnota wordt altijd rond de 24e/25e van de maand afgeschreven. Met als uitzondering de eerste factuur die je van ons ontvangt. Deze kan afwijken van de standaard afschrijfdatum.
Deze afschrijving betreft dan naar alle waarschijnlijkheid een andere periode. Clean Energy factureert altijd in de maand april over de maand mei. Het kan zijn dat jouw vorige energieleverancier in de maand april ook daadwerkelijk over de maand april factureert. Heb je toch nog vragen, neem dan contact met ons op.
Uiterlijk 6 weken na de einddatum van jouw overeenkomst kun je jouw eindafrekening verwachten. Of wanneer een volledig jaar voorbij is.
Dit kun je gemakkelijk zelf regelen op onze website. Via deze link kun je het formulier 'Verhuizing doorgeven' invullen en direct aan ons versturen.
Jouw IBAN bankrekeningnummer wijzigen kan gemakkelijk via het formulier onder ‘Makkelijk zelf regelen’.
Dynamisch contract
Jouw grote voordeel bij Clean Energy Dynamics is dat je de vrijheid hebt om dynamische en vaste prijzen te combineren. Als zakelijke klant kun je elk jaar in stappen van 25% kiezen om je prijs vast te zetten of dynamisch te houden. Als particuliere klant mag je elk jaar opnieuw kiezen voor vaste of dynamische prijzen. Onthoud wel: je kunt tot 10 dagen voor de start van het contractjaar je tarief vastzetten. Na die tijd staat je keuze vast voor het hele jaar.
Dat hangt ervan af hoeveel van je verbruik je al hebt vastgezet. Als je minder dan 100% van je verbruik hebt vastgezet, dan heb je de mogelijkheid om voor het resterende deel opnieuw een vaste prijs te kiezen en deze 'vast te klikken'.
Jouw dynamische prijs wordt bepaald door de energiemarkt, waar vraag en aanbod, weersomstandigheden en andere marktfactoren de prijzen beïnvloeden. Voor elektriciteit worden de dynamische prijzen vastgesteld op de EPEX-beurs, waar elektriciteit per uur wordt verhandeld. Voor gas gebeurt dit op de TTF-ICE-ENDEX-beurs, waar de prijs dagelijks tot stand komt.
Je kunt de prijsontwikkeling volgen via de FleXportal. En op je factuur vind je een bijlage met de gerealiseerde prijzen voor je dynamische verbruik.
Als je terug wilt naar een vast contract, kun je gewoon een van de vaste prijs aanbiedingen accepteren in het FleXportal. Daarmee zet je je prijs vast.
Wil je een contract dat functioneert als een vast contract, dan kun je kiezen om de prijs voor 100% vast te zetten. Zo werkt je contract net als een vast contract.
Zit je al in een lopend contractjaar? Dan kun je voor het volgende contractjaar kiezen voor een vast tarief.
Overstappen
Ja, je kunt op elk moment de overstap maken naar Clean Energy Dynamics. Meld je aan via onze website ce-dynamics.nl. Het is wel slim om eerst even te checken of je huidige leverancier opzegkosten in rekening brengt, want deze kosten vergoeden wij niet.
ls zakelijke klant bij ons is het mogelijk om je contract voortijdig te beëindigen als je van de vastgezette prijs af wilt. Houd er rekening mee dat dit kan leiden tot een opzegvergoeding. Ben je een particuliere klant en heb je je prijs 14 dagen of minder geleden vastgezet, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
Je kunt je contract kosteloos opzeggen als je nog geen prijsaanbiedingen hebt geaccepteerd of als de huidige prijsaanbiedingen duurder zijn dan de prijsaanbieding die je hebt geaccepteerd. Heb je al wel een prijsaanbieding geaccepteerd, dan kunnen we opzegkosten in rekening brengen. De hoogte van de opzegkosten hangt af van hoeveel je hebt vastgezet en wat het verschil is tussen de referentieprijs en jouw contractprijs. Voor meer informatie kun je terecht op Mijn-CE-Dynamics of neem contact op met onze klantenservice.
Onze dagelijkse aanbiedingen zijn maar voor een beperkte tijd geldig. Als een aanbieding is verlopen, kun je die helaas niet meer accepteren en ook onze klantenservice kan hierin niets voor je betekenen. Maar geen zorgen, je krijgt de volgende werkdag gewoon weer een nieuwe aanbieding.
Duurzaamheid
Al onze stroom kopen wij groen in. Dit doen wij middels garanties van oorsprong. Zo weet u zeker dat wat aan u verkocht wordt groen wordt ingekocht in Europa.
Door je energieverbruik, zoals het opladen van je elektrische auto, af te stemmen op momenten met veel zon of wind, help je mee aan het balanceren van het elektriciteitsnet. En je profiteert er zelf ook van, want wanneer er veel elektriciteit wordt ingevoerd, is de prijs van stroom vaak lager!
Clean Energy Dynamics is een onderdeel van Clean Energy. We doen meer dan alleen energie leveren; we helpen onze klanten ook met besparen en dragen bij aan het behoud van bossen. Via Clean Energy Solutions bieden we bijvoorbeeld zonnepanelen aan en ondersteunen we klanten bij verdere verduurzaming van hun energiegebruik.
FleXportal
Bij de aanbiedingen die je krijgt, staat duidelijk de begindatum van het contractjaar aangegeven. Als je kiest om een prijs vast te zetten, geldt deze altijd voor de duur van één contractjaar.
Je ontvangt elke dag een nieuw aanbod om de prijzen vast te zetten. Er zijn twee uitzonderingen: ten eerste wanneer de beurs gesloten is, zoals in het weekend en op feestdagen, en ten tweede wanneer je al voor 100% een prijs hebt vastgezet.
Op dit moment kun je je prijzen niet vastzetten via Mijn CE-Dynamics. Om je prijzen vast te zetten, moet je gebruikmaken van de FleXportal.
Je kunt wat je tot nu toe hebt vastgezet terugvinden in ons FleXportal. Daar bewaren we je transactiegeschiedenis, inclusief een overzicht van wat je hebt vastgeklikt. Bovendien hebben we je elke keer dat je een prijs vastzette een bevestiging gestuurd via e-mail.
Facturatie
Je ontvangt elke maand van ons een voorschotnota en een maandafrekening. Eens per jaar krijg je ook een jaarnota. Met de voorschotnota en de maandafrekening rekenen we je verbruik tussentijds af. Op de jaarnota verrekenen we de salderingsregeling en de belastingen voor je.
Als je niets hebt vastgezet, dan krijg je van ons de marktprijs op het moment van teruglevering, minus onze vaste inkoopvergoeding. Voor het deel van je verbruik dat je hebt vastgezet, krijg je een terugleververgoeding van €0,08 per kWh (inclusief btw). In beide gevallen passen we de salderingsregeling toe voor de belastingen, conform de geldende wet- en regelgeving, en dit zie je terug op je jaarnota.
Je krijgt een jaarnota omdat we verplicht zijn de salderingsregeling op jaarbasis toe te passen, dat is wettelijk zo bepaald. Daarom stellen we naast de maandnota’s ook een jaarnota op.
Verhuizen
Wij zijn nog bezig om dit aan onze kant mogelijk te maken, gaat u binnenkort verhuizen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ja dat kan! Wij bieden ook ondersteuning voor meerder adressen aan. In dat geval koppelen wij al uw contract aan hetzelfde klantnummer en kunt u in de FleXportal wisselen per contract. Wel zo gemakkelijk!
Storingen
Voordat je contact opneemt, raden we je aan om eerst te controleren of het probleem niet aan je apparaat ligt.
Als je probeert in te loggen via de computer, probeer het dan ook eens via je telefoon, en andersom. Als dat het probleem niet oplost, stuur dan een e-mail naar service@ce-dynamics.nl met je klantnummer en een beschrijving van de storing die je tegenkomt.
Makkelijk zelf regelen
Is je IBAN bankrekening gewijzigd of wil je iets anders aan de klantenservice doorgeven? Regel het gemakkelijk en snel via de onderstaande formulieren en wij verwerken het in onze administratie. Dat scheelt jou weer tijd en een belletje.
Wil je niet wachten?
Wil je direct antwoord op je vraag? Neem dan telefonisch contact met ons op. Geen bandjes of verwarrende keuzemenu's, je krijgt direct iemand aan de lijn. De gemiddelde wachttijd in onze telefoonlijn is 35 seconden.
Contact met Clean Energy Dynamics
service@ce-dynamics.nl 085 06 45 990
Maandag t/m vrijdag:
09:30 - 12:30 uur en 13:00 - 16:00 uur
Adresgegevens
Clean Energy Dynamics B.V.
Stavangerweg 16
9723 JC Groningen
Nederland
Bedrijfsgegevens
IBAN: NL17 RABO 0373 0815 37
BTW: NL86 5614 532 B01
KvK: 77321502